Школа розвитку фізичних якостей. 2 клас

 РОЗВИТОК КОЖНОЇ ФІЗИЧНОЇ ЯКОСТІ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ З ДОПОМОГОЮ СПЕЦІАЛЬНИХ МЕТОДІВ.


СПРИТНІСТЬце здатність людини чітко виконувати рухи у складних координаційних умовах. Координацію складність рухових дій є одним з основних критеріїв спритності. До другого критерію відносять точність рухів, до якого входит точність просторових, часових та силових характеристик.

ВИТРИВАЛІСТЬ здатність організму до тривалого виконання будь-якої роботи без помітного зниження працездатності. Рівень витривалості визначається часом, протягом якого людина може виконувати задану фізичну вправу.Витривалість людини можна охарактеризувати як здатність організму протистояти втомі.


ШВИДКІСТЬ це здатність людини виконувати різноманітні дії (фізичні вправи, трудові операції) у Мінімальний для даних умов відрізок часу. Рівень розвитку цієї л кості визначається станом опорно-рухового апарата (ступенем розвитку м'язової системи), рухливістю, силою, врівноваженістю; процесів збудження і гальмування центральної нервової системи.


ГНУЧКІСТЬце здатність виконувати рухи з найбільшою амплітудою. Таким чином, гнучкість характеризує ступінь рухливості у різних ланках опорно-рухового апарата людини. Вона залежить від форми та будови суглобів, еластичності м'язів та зв'язок, а також від функціонального стану центральної нервової системи та рухового апарата. При цьому найбільше значення має зміна процесу напруження процесом розслаблення тих м'язових груп, які підлягають розтягуванню.


СИЛА - це здатність людини подолати зовнішній опір або протидіяти йому за рахунок м'язових зусиль. Сила, як і інші рухові якості людини, є наслідком прояву функціональних властивостей нервово-м'язового апарата на вплив зовнішнього середовища.


КООРДИНАЦІЯ — процеси узгодження активності м'язів тіла, спрямовані на успішне виконання рухового завдання. При формуванні рухової навички відбувається видозміна координації рухів, в тому числі оволодіння інерційними характеристиками рухливих органів.




     З метою визначення вихідних даних (вересень-жовтень) та динаміки фізичної підготовленості учнів проводиться визначення їх резервних можливостей   за видами, що визначають рівень розвитку основних фізичних якостей:
        швидкості – біг до 30 м (залежно від віку і статі);
        витривалості – біг, спортивна ходьба  або змішане пересування на довгі дистанції (залежно від віку і статі);
        гнучкості – нахил тулуба вперед з положення сидячи ;
        сили – підтягування у висі та у висі лежачи;
        спритності – “човниковий” біг 4 х 9 м з перенесенням предмета;
        швидкісно-силових якостей – стрибок у довжину з місця.