РОЗВИТОК КОЖНОЇ ФІЗИЧНОЇ ЯКОСТІ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ З ДОПОМОГОЮ СПЕЦІАЛЬНИХ МЕТОДІВ.
СПРИТНІСТЬ – це здатність людини чітко виконувати рухи у складних координаційних умовах. Координацію складність рухових дій є одним з основних критеріїв спритності. До другого критерію відносять точність рухів, до якого входит точність просторових, часових та силових характеристик.
ВИТРИВАЛІСТЬ – здатність організму до тривалого виконання будь-якої роботи без помітного зниження працездатності. Рівень витривалості визначається часом, протягом якого людина може виконувати задану фізичну вправу.Витривалість людини можна охарактеризувати як здатність організму протистояти втомі.
ШВИДКІСТЬ – це здатність людини виконувати різноманітні дії (фізичні вправи, трудові операції) у Мінімальний для даних умов відрізок часу. Рівень розвитку цієї л кості визначається станом опорно-рухового апарата (ступенем розвитку м'язової системи), рухливістю, силою, врівноваженістю; процесів збудження і гальмування центральної нервової системи.
ГНУЧКІСТЬ – це здатність виконувати рухи з найбільшою амплітудою. Таким чином, гнучкість характеризує ступінь рухливості у різних ланках опорно-рухового апарата людини. Вона залежить від форми та будови суглобів, еластичності м'язів та зв'язок, а також від функціонального стану центральної нервової системи та рухового апарата. При цьому найбільше значення має зміна процесу напруження процесом розслаблення тих м'язових груп, які підлягають розтягуванню.
СИЛА - це здатність людини подолати зовнішній опір або протидіяти йому за рахунок м'язових зусиль. Сила, як і інші рухові якості людини, є наслідком прояву функціональних властивостей нервово-м'язового апарата на вплив зовнішнього середовища.
КООРДИНАЦІЯ — процеси узгодження активності м'язів тіла, спрямовані на успішне виконання рухового завдання. При формуванні рухової навички відбувається видозміна координації рухів, в тому числі оволодіння інерційними характеристиками рухливих органів.
З метою визначення вихідних даних (вересень-жовтень) та динаміки фізичної підготовленості учнів проводиться визначення їх резервних можливостей за видами, що визначають рівень розвитку основних фізичних якостей:
швидкості – біг до 30 м (залежно від віку і статі);
витривалості – біг, спортивна ходьба або змішане пересування на довгі дистанції (залежно від віку і статі);
гнучкості – нахил тулуба вперед з положення сидячи ;
сили – підтягування у висі та у висі лежачи;
спритності – “човниковий” біг 4 х 9 м з перенесенням предмета;
швидкісно-силових якостей – стрибок у довжину з місця.